Mijn tweede week in Falls creek - Reisverslag uit Falls Creek, Australië van Ilse Bokhorst - WaarBenJij.nu Mijn tweede week in Falls creek - Reisverslag uit Falls Creek, Australië van Ilse Bokhorst - WaarBenJij.nu

Mijn tweede week in Falls creek

Blijf op de hoogte en volg Ilse

04 Juli 2015 | Australië, Falls Creek

Hallo lieve mensen daar ben ik weer met mijn 2e verslag:D ( deze zal wel iets langer zijn dan de eerste )

Ik ben inmiddels alweer een week aan het werk en heb 2 dagen orientatië gehad, Anaphylaxis training, en 2 dagen andere leraren geschaduwd.

De 2 dagen training waren vermoeiend maar wel interessant. Van 9 tot 4/ half 5 training over hoe de skischool in Fallscreek te werk gaat en hoe je je moet kleden en wat er van je verwacht wordt als je een leraar bent. En welke groep welke tijden en waar je verzamel plek is en wat je precies moet invullen.
De Anaphylaxis training gaat over mensen die een allergische reactie ergens op hebben en dan moet je ze met een "Epipen" in hun been steken zodat ze een tegen dosis krijgen. Bizar dat het hier een big deal is en dat we er helemaal training over krijgen, maar wat ik begrepen heb is dat het 1 keer fout is gegaan en dat diegene er aan is overleden omdat er niet op tijd werd ingegrepen en de leraar niet wist wat ie moest doen. Dus ik kan nu iemand legaal neersteken hahaahah grapje:P
De training was ook wel een beetje saai vond ik persoonlijk want omdat ik al 4 seizoenen in Fiss heb gewerkt, weet ik eigenlijk wel bijna alles zoals: hoe je je moet kleden, wat er van je verwacht word, wat je moet doen als er een kind kwijt raakt en wat je moet doen als er een kind gewond raakt maar voor diegene die voor het eerst een seizoen les geven is het wel een interessante training.
Ze hebben hier hele andere regels waar ik wel even aan moest wennen..
Je hebt qua kindergroepen: Snowclub ( de 3 t/m 5 jarige ) Juniorworkshop ( 6 t/m 14 jarige) en je hebt Teens.

Bij Snowclub ben je om 9 uur in het snowclub gebouw en dan heb je een kleine meeting en dan komen de kinderen en heb je 30 minuten om met de kids een verhaaltje te lezen of te spelen en dan ga je met de kinderen skiën. Dan heb je om 12 uur pauze tot half 2, de kids eten een half uur dan word er een verhaaltje voor gelezen en heb je zelf ook nog 15 minuten pauze zonder de kids en dan ski je tot 15:20. Elke leraar heeft zijn eigen groepje met 5 kids en een eigen kleur ( strawberry=rood, peppermint= donkergroen enz.)
Dat is wel leuk dan zie je allemaal leraren met kids in de zelfde kleur een hele regenboog op de piste:P

Juniorworskhop ben je om 9.30 in het gebouw van Juniorworkshop en dan heb je ook een kleine meeting en dan ga je naar de verzamelplaats en daar wacht je op de kids. je skiet van 10 tot 12 of 12:30 dan heb je een half uur ( belachelijk maar een half uur ) pauze en dan ski je ook tot 15:20.
Maar je hebt ook kids die er maar een halve dag zijn dus die skiën van 10 tot 13:20.
En je kunt er elke dag kids bij krijgen maar er zijn ook kids die maar 1 dag in een groepsles zijn en dan niet meer dus daar moet ik wel ff aan wennen.
Ook mag je de kinderen niet helpen als ze echt iets gebroken hebben ofzo in Fiss draag je een EHBO bij je zodat eerst zelf kan handelen en daarna de Skipatrol belt, hier is dat dus niet.. Je moet meteen de Skipatrol bellen en dan komen ze naar je toe en hun helpen je kind.. Wat ik persoonlijk een beetje raar vind.. stel je nou voor dat iemand over een kind der arm skied ( auw pijnlijk) en het bloed onwijs dan mag je dus niks doen.. raar toch maargoed dat zijn hier de regels dus die volg ik maar gewoon ;)
Maar genoeg over het skiën en lesgeven.

In het huis is het erg gezellig ( met de meeste mensen ) je hebt namelijk skileraren en "rentals" ( mensen die in de infoshops werken ) en dat is wel een verschil merk je snel genoeg. De rentals zijn over het algemeen op zich zelf terwijl de skileraren allemaal bij elkaar zitten. Het voelt echt als een grote familie met de skileraren erg leuk! We hebben ook sinds deze week een kookgroep met ze 9e. Erg leuk iedereen kookt een dag in de week of 2 weken en de rest van de week word er voor je gekookt echt een top idee! Het is eten wat de pot schaft maar zoals iedereen weet lust ik toch alles :D:D

AAhh het verhaalt word wel erg lang maar ik heb jullie zoveel te vertellen ( ik vind het echt leuk dat ik jullie op deze manier kan vertellen wat ik allemaal mee maak :D )

Er is hier elke avond wel iets te doen echt bizar!
Je hebt bijv. elke dag happy hour van 5-7 in" Cock and Bull"
dan heb je "Jug nights" in the Pann en the Mann ( een jug is een soort karaaf met bier ) dan heb je Darts night en Trivia night.. echt bizar! oftewel elke dag een reden om dronken te worden haha en die avonden zijn over het algemeen ook wel goedkoop om te drinken. Maar verder is het erg duur hier.

Wat ik wel vind is dat de toeristen hier echt niet kunnen skiën, ze gaan gewoon midden op de piste zitten, ze gaan als mafkezen naar beneden zonder te remmen en ze zijn totaal niet bang om je aan te skiën dan zeggen ze sorry en skiën ze weer verder.. echt bizar!! Dus ik vrees af en toe voor mijn leven :P hahaha

Er is eergister dan eindelijk wat sneeuw gevallen wel 10/15 cm ( jajaa wiehoeee) hahaa het is niet zo veel maar goed we kunnen het goed gebruiken. Er is sinds vandaag ook een nieuwe piste geopend!
Maar ze hebben wel sneeuw voorspeld dus afwachten maar ;)

Er zijn spinnen die je bijten gespot in onze lodge ( OMG ) een meisje is gebeten door een spin en der hele gezicht was opgezwollen echt bizar! ( waarom ben ik ook alweer naar Australië gegaan??!! ) zolang ze maar niet in mijn kamer komen :D

Nou ik geloof dat ik wel ff genoeg geschreven heb en dat jullie wel weer op de hoogte zijn van wat ik allemaal heb meegemaakt de afgelopen dagen ;-)

Geniet van het warme weer in Nederland! En dikke kus en knuffels voor iedereen!!! XXXXX

  • 04 Juli 2015 - 10:06

    Nel Van Loon:

    Heeeej lieve Ilse, hahaha wat een lang verhaal, maar super leuk hoor en fijn dat je het naar je zin hebt.
    Dank je wel weer, ik heb weer genoten van je belevenissen.
    Dikke kus terug xxx

  • 04 Juli 2015 - 10:48

    Richard En Margriet Faas:

    Leuk verslag, alleen die spinnen....Brr!

  • 04 Juli 2015 - 10:59

    Gonny Terpstra:

    Leuk om je verhaal te lezen Ilse.
    Jij ziet nog eens wat van de wereld!
    Veel succes hé!

  • 04 Juli 2015 - 13:44

    Ankie:

    Holi Ilse, klinkt allemaal super behalve die spinnen. Geniet er maar lekker van en blijf ons op de hoogte houden. Dikke kus.

  • 04 Juli 2015 - 13:54

    Marianne Bokhorst:

    Hoi Ilse,
    Wat een heerlijk en lekker lang verslag. Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. Die spinnen hoeven ook niet van mij. brrrr.. Raar om over sneeuw te lezen, terwijl het hier meer dan 30 graden is.
    Have fun, Ilse and bye bye

  • 04 Juli 2015 - 14:27

    Patricia:

    Hoi Ilse,

    Leuk verhaal weer, en andere regels. Ander land, als er dingen gebeurd zijn wordt het toch aangepast. Lijkt mij goed. Inderdaad vreemd het is hier bloed en bloed heet en jij hebt sneeuw. Zullen we ruilen, ik heb meer met sneeuw dat weet je hahahaha.
    Nou geniet er nog lekker van, veel plezier. Berry en Patricia

  • 06 Juli 2015 - 22:11

    Petra Brouwer:

    Hey gaaf Ilse wat je allemaal meemaakt! En echt leuk om te lezen! Heel veel plezier verder! Liefs, Peet

  • 09 Juli 2015 - 22:06

    Broer:

    Hee sissie, leuk verhaaltje en goed om te zien dat je het naar je zin hebt. Laat je niet bijten door die spinnen, voor je het weet lijk je op je (me) moeder toen ze zo'n opgezwollen gezicht had haha. Wanneer ga je foto's erbij plaatsen? xxx

  • 18 Juli 2015 - 15:42

    Jan Brouwer:

    Hoi Ilse zo te zien heb je het erg druk maar ook naar je zin fijn hoor. Er is alweer een maand voorbij wat gaat de tijd snel. Nou heel veel plezier verder op naar je volgende verslag groetjes de brouwertjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Falls Creek

Ilse

Actief sinds 08 Juni 2015
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 4500

Voorgaande reizen:

08 Juni 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: