Fruitplukken en Schaapjes tellen - Reisverslag uit Myoko, Japan van Ilse Bokhorst - WaarBenJij.nu Fruitplukken en Schaapjes tellen - Reisverslag uit Myoko, Japan van Ilse Bokhorst - WaarBenJij.nu

Fruitplukken en Schaapjes tellen

Blijf op de hoogte en volg Ilse

07 Februari 2016 | Japan, Myoko

Lieve mensen,

Sorry sorry sorry, oh oh wat gaat de tijd toch snel en ik vergeet gewoon jullie op de hoogte te houden..

We gaan een periode terug toen ik nog in Australië was en ik zou gaan fruitplukken.. Ik heb dat wel geteld 2 dagen gedaan want wat een kut werk! echt dat raad ik niemand aan.. s'ochtends om 6 uur beginnen ( en ik ben als zo'n ochtend mens) dan rij je naar een farm waar je gaat fruitplukken, 160.000 bomen met nog veel meer sinaasappels en je moet al die sinaasappels plukken... je krijgt een tas om je schouders( dat ding snijd in je huid) en handschoenen en dan loop je in een pad, met in het midden allemaal grote manden die je dus moet gaan vullen. Je krijgt pas betaald als 1 van die manden gevuld is.. nou ik kan je vertellen die manden zijn mij daar toch een partijtje groot... Je zou denken dat doe je ff maar niet hoor :P Wij vulde met ze 4e 3 manden in 5/6 uur.. En dan moet je de kosten verdelen want je verdient een bepaald bedrag per mand.
En dan begin je dus met plukken, je begint boven in of onderaan want dat is het moeilijkst.. sta je dan op een ladder tegen een boom sinaasappels te plukken en die ladders zijn zwaar en niet echt heel erg stabiel haha.. En natuurlijk zijn er ook spinnen in die bomen OMGGG!!! die beesten zijn grooot! holimoli! Sta je dan zie je zo'n grote spin in die boom waar jij de sinaasappels moet gaan plukken... en de tweede dag kregen we te horen dat er slangen waren gespot waar wij aan het werk waren.. ach ach nou ik had het helemaal gezien.. niks voor mij, maar ik heb het wel geprobeerd..
Nu moest ik iets anders zien te vinden.. Maar gelukkig belde de dame die mij het huisje verhuurde om te vertellen dat zij een vriendin heeft die werkt in een Fish and Chips shop en ze iemand nodig had. Dus ben ik begonnen met werken in een snackbar 3 avonden in de week. Een lekker boerse snackbar met boerse mensen. maarja dat was natuurlijk niet genoeg voor mijn visum.. Ik had leuke vrouwelijke collega's en een van hun werkte op een schapen boerderij waar ze lunch maakte voor iedereen.. en toen ging het balletje rollen.. ik kreeg het telefoonnummer van de baas van de schapenboerderij en ik kon meteen die dag erna beginnen.. van 7 uur tot 5 uur, we kregen om de 2 uur pauze en ook eten. Een enorm grote boerderij en ontzettend veel schapen!! niet normaal! haha ik ging werken in de schapenboerderij waar ik alle wol moest sorteren die van de schapen afkwam.
De schapen worden geschoren op een soort van podium zodat wij als wol sorteerders niet hoeven te bukken enzo.. alle wol van de schaap moet worden gesorteerd.. De wol van de benen/buik/hoofd gaan apart en het dikke wol gaat ook weer apart.. Het is geen moeilijk werk je moet alleen wel ff doorhebben wat je aan het doen bent.. Er waren over het algemeen 5 schapenscheerders en 3/4 wol sorteerders. In een grote schuur met de muziek keihard en lekker door werken, het enige was dat het ontzettend warm was ik heb dagen gehad dat het 44 graden was dat is toch echt wel te heet om in te werken. Maar oh oh wat een boeren allemaal daar:P hahaha geweldig ik dacht dat westlanders erg waren ( hahaha sorry ) maar ik heb echte boeren meegemaakt geweldig!

Ondertussen had ik goed contact met de buren want dat is de kleinzoon van de dame die mij het huisje verhuurde en daar was ik eigenlijk wel blij mee want ik het begin kende ik eigenlijk helemaal niemand. Maar nu had ik mijn buren, ik werkte in een snackbar en bij de schaapjes. Ik begon het eigenlijk nog een soort van leuk te vinden ook! haha. Ze hebben elk jaar een feest in de zomer 1 dag waar ze allemaal activiteiten hebben en s'avonds is er vuurwerk en wordt er gefeest. Loxton het plaatsje waar ik zat was klein maar die avond iedereen uit de omgeving kwam naar de rivier ( waar Loxton bekend om staat) om het vuurwerk te bekijken, ik heb die avond door gebracht met mijn collega's van de schaapjes en ook van de snackbar en dat was reuze gezellig! haha de dag erna voelde ik mij niet helemaal geweldig en ik moest in de snackbar werken.. nou ja kan natuurlijk wel begrijpen dat ik niet erg vrolijk werd van die frituurlucht.. haha.
Ondertussen was het tijd om alles te gaan organiseren voor mijn reis/vlucht naar Japan! Want dat kwam steeds dichterbij en ondanks dat ik nog geen visum had was het wel zeker dat ik mocht komen. Dus vlucht geboekt en ik zou via Melbourne naar Tokyo vliegen maar eerst moest ik van Loxton terug naar Adelaide om van Adelaide naar Melbourne te vliegen. haha Dus ik ben met de bus van Loxton naar Adelaide gereden om 1 nachtje te verblijven bij Sean ( waar ik al eerder had gelogeerd) S'ochtends vroeg het vliegtuig gepakt naar Melbourne waar ik 2 dagen zou verblijven bij de broer van Nico ( waar ik ook al eerder had gelogeerd maar toen met Britt en Nico) Ik heb nog even lekker door Melbourne rond gelopen en geshopt voordat ik naar Tokyo zou vliegen..

Ik heb in totaal bijna 6 weken voor mijn visum gewerkt.
Zo nu zijn jullie op de hoogte van wat ik precies gedaan heb in Australië Ik ga een nieuw verslag schrijven over Japan want anders wordt dit verhaal mega lang. En nu hebben jullie 2 verslagen om te lezen:D
Bedankt voor het lezen en sorry dat jullie er zo lang op hebben moeten wachten! XXX

  • 09 Februari 2016 - 17:04

    Hoofdkuike:

    Ja daar is die dan eindelijk tjonge jonge, nou nou.
    Dat verhaal van die spinnen kennen we natuurlijk ook van thuis hé, de trap kon zo hoog niet zijn of ze zat op de bovenste sport, maar dat je ze daar ook nog tegenkwam in de hoogste fruitbomen tja hé, daar had je niet op gerekend kuike dan had je natuurlijk niet voor Australië gekozen maar meer voor Ijsland. Als je dit van te voren wist, hahaha.
    Ik mis in je verhaal een beetje de omgang met je lieve buren die je ook nog in zo'n vette pick-up hebben laten rijden en dat je tijdens het schaap scheren omringd werd door spontaan ontstane branden. of kwam dat omdat jij met die dikke car een burn-out deed, hahaha.
    Verder een leuk verslag met een nog leukere verrassing in het verschiet maar dat weten de anderen nog niet , ff wachten, ze vertelt het zelf.

    Gr pap en mam

  • 10 Februari 2016 - 16:01

    Marianne:

    Jeetje Ilse, wat word ik blij van jouw verhalen. Heerlijk, echt genieten. Als je ooit De Doornvogels van Colleen McCoullough hebt gelezen dan klinkt het allemaal ontzettend bekend. Ik zie je zo zitten tussen dat volk. Nu maar wachten op je Japanse avonturen. Tanoshī jikan o sugoshimasu (veel plezier dus)
    groetjes van Leen en Marianne

  • 17 Februari 2016 - 11:20

    Lia:

    Hoi Ilse
    Zwaar werk gehad, maar ik herken het ik heb vroeger ook met een korf over m'n schouder tomaten lopen plukken. Maar ik heb een foto gezien waar je een schaap aan het scheren bent, voor een amateurtje ziet het er goed uit. Blijf je verhalen delen want het is heel leuk om te lezen.
    Groetjes Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Myoko

Ilse

Actief sinds 08 Juni 2015
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 4497

Voorgaande reizen:

08 Juni 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: