Reisverslag nummer 3 - Reisverslag uit Falls Creek, Australië van Ilse Bokhorst - WaarBenJij.nu Reisverslag nummer 3 - Reisverslag uit Falls Creek, Australië van Ilse Bokhorst - WaarBenJij.nu

Reisverslag nummer 3

Blijf op de hoogte en volg Ilse

29 Augustus 2015 | Australië, Falls Creek

Nog maar 5 weken te gaan!

Hallo lieve mensen,

Allereerst sorry sorry sorry dat het zo lang geduurd heeft voordat ik weer een verslag heb geschreven ik zal je eerlijk zeggen ik heb er veel aan gedacht maar er kwam elke keer iets tussen.
De wifi is zo slecht in het huis en ik heb vaak geen bereik/service op mijn telefoon dus elke keer als ik er aan dacht had ik of geen wifi of had ik bereik maar was het erg langzaam. Beetje jammer maar goed hier is mijn 3e verslag dan eindelijk.

Voor de mensen die heel erg op spelling letten ( punten, komma's en grammatica ) (( Hé Broer )) hahaha ik geef er niet zo veel om zoals de meeste mensen weten, ik wil gewoon een verhaaltje typen en niet continue moeten nadenken of ik het wel in correct Nederlands heb geschreven. Dus dan weten jullie dat hahahaha:P

Voordat ik het vergeet, als jullie een kaartje willen sturen leuk!!!! doennnn!! haha ik loop namelijk bijna elke dag naar het postkantoor waar onze post komt en er is bijna nooit wat voor mij. Dus mocht je een kaartje kunnen missen stuur het op naar:

Ilse Bokhorst
PO Box 55 ( postoffice Falls Creek )
3699 VIC Falls Creek
Australia

De tijd is enorm snel gegaan nog maar 5 weken en dan is het ski seizoen alweer voorbij bizar! Ik heb het erg naar mijn zin en vind het nog steeds leuk, ondanks dat ik de afgelopen weken bijna niet heb kunnen werken. Het is vandaag 6 weken geleden sinds ik niet meer fulltime aan het werk ben en ik zal even bij het begin beginnen wat er precies gebeurd is.

Op een vrijdag had ik mijn eerste vrije dag en had ik lekker een “relaxing” massage voor mij zelf geboekt, ik dacht ahh dat heb ik lekker verdiend. De massage was erg lekker maar toen de dame klaar was en ik me mocht aankleden voelde ik al iets in mijn rug wat erg pijnlijk was en niet helemaal klopte. Daarna zijn we boodschappen gaan doen en s'avonds weer naar huis gegaan. Zware boodschappen naar huis getild en naar bed gegaan. De volgende ochtend moest ik weer gewoon werken dus na het douche bukte ik om iets op te pakken en toen ging het mis.. ik voelde iets in mijn onderrug kraken/knakken en had erg veel pijn. Ik probeerde wel naar mijn werk te gaan maar eenmaal aangekomen bij de verzamelplek kon ik bijna niet meer lopen van de pijn. Ik ben toen naar huis gegaan, heb wat geslapen en heb toen een fysio afspraak gemaakt. De fysio was erg aardig en constateerde dat het niet alleen mijn onderrug is dat erg beurs/stijf is maar ook mijn heupen en middenstuk van mijn ruggenwervel. Dus dat was allemaal ff lekker kut.
Ik ben ook 2 keer naar de dokter geweest en die waren niet zo aardig vond ik want ik had het idee dat er niet echt naar mij geluisterd werd en ze hadden ook niet echt een antwoord op wat er nou precies aan de hand was. Ze probeerde mijn pijn grens op te zoeken ( wat logisch is ) maar als ik aangaf dat het erg zeer deed dan gingen ze toch nog ff door precies waar het pijn deed. Ook kreeg ik geen helpende medicijnen tegen de pijn behalve Ibuprofen wat ik zelf al had. Maar goed de fysio daar in tegen was erg goed en helpend.
Na 10 dagen van rust en 6 keer naar de fysio ben ik weer gaan werken. Omdat mijn ongevalletje niet tijdens het werk gebeurd is kreeg ik ook geen “Workcover” (Als je een ongeval hebt tijdens je werk krijg je vanaf die tijd betaald door je werk zoals je normaal zou functioneren ) Dus je kan wel begrijpen dat die 10 dagen een erg duur grapje is geworden.
Ik ben vrijdag weer begonnen met werken en had het erg naar mijn zin met mijn Snowclub kiddies tot een woensdag. Ik had weer ontzettend veel pijn in mijn onderrug en heupen en begreep niet zo goed waar dat vandaan kwam tot ik me bedacht wat er de dinsdag er voor gebeurd is. Ik had 2 kids om mee te skiën en omdat ze klein zijn vraag je om hulp van de lifties( personeel die bij de stoeltjesliften staan en helpen) en help je zelf ook een beetje op de stoeltjes lift. Maar dat gebeurde helaas niet, de liftie hielp mijn kind niet en terwijl ik het kind aan mijn linkerkant hielp en wij allebei op de stoeltjeslift zaten gleed mijn rechter kind van de stoeltjeslift, ik probeerde hem nog te grijpen maar hij was te zwaar. Gelukkig is alles goed gekomen met het jongetje we waren niet hoog in de lucht en er was een andere liftie die heb opving. Hij had nergens last van maar ik wel omdat ik hem probeerde te grijpen had ik weer meer pijn gekregen. De dag erna heb ik dus nog wel gewoon gewerkt maar ik had erg veel pijn en kon me niet goed bewegen. Ik heb uiteindelijk een rapport moeten invullen voor skileraren die een ongeluk krijgen tijdens werk. Als dat gebeurd moet je ook naar de dokter en ook naar HR. De HR mensen zijn een soort vertrouwenspersonen om het maar even zo te noemen. Je gaat naar hun toe om te vertellen wat er gebeurd is en hun regelen alles met de verzekering en dat je gewoon betaald krijgt terwijl je niet kan werken en je houd hun op de hoogte hoe het met je gaat.

Ik ga nu om de 2 dagen naar de fysio en dat gaat over het algemeen erg goed. Ik boek vooruit gang en ik voel me elke dag een stukje beter. Ik vind het wel heel erg vervelend en soms ook heel irritant dat dit precies mij moest overkomen hier in Australië. Het had veel makkelijker geweest als het allemaal in je eigen taal en land had gebeurt hahaha. Maar ik kan je vertellen ik heb veel nieuwe Engelse woorden geleerd haha!

Ik ben weer langzaam aan het skiën en ik probeer sterker te worden door naar de sportschool te gaan maar ik mag ook weer niet te veel dingen te gelijk doen wat heel frustrerend is af en toe. Als ik me goed voel wil ik weer alles te gelijk doen namelijk.

Zo af en toe heb ik ook een beetje een dipje wat natuurlijk wel logisch is want het enige wat ik gedaan heb in de afgelopen 6 weken is binnen gezeten ( over het algemeen ) maar het gaat nu weer goed. Ik voel me beter en ik voel dat ik sterker word dus het gaat allemaal goed komen. ( niet zo snel als ik zou willen maar goed )
En ik ben gelukkig niet alleen we vormen inmiddels een heel “Cripple crew” met mensen die zich allemaal bezeerd hebben dus we hebben ook steun aan elkaar! Dit seizoen zijn er ontzettend veel leraren die ongelukken hebben echt bizar!

Ik ben een beetje aan plannen wat ik na het seizoen ga doen. Ik ben ergens mee bezig maar dat is nog niet zeker dus dat ga ik jullie ook nog niet vertellen tot het helemaal zeker is hahaha. Ik wil ontzettend graag reizen ik wil graag naar de Great ocean road, Kangaroo island, Sydney en naar de Great barrier reaf en nog veel meer dus dat ben ik nu allemaal een beetje aan het plannen.

Het is bijna september en dat betekent hier “Smash September” oftewel het is september dus laten we elke dag dronken worden omdat het mooi weer word en het bijna het einde van het seizoen is. Hahaha dus daar ben ik wel erg benieuwd naar.

Het heeft vrij veel gesneeuwd, vandaag ook weer. We hebben tot nu toe denk ik 4/5 regendagen gehad en normaal gesproken regent het vrij veel in Falls creek. Maar je merkt ook dat de lente eraan komt want het begint nu toch ook wel vrij snel te smelten allemaal.

Met de kookgroep gaat het goed we hebben echt al overheerlijke gerechten gegeten. Ik heb ze ook wat Nederlandse desserten laten proeven: Stroopwafelcake, Appel kaneel cake en appelflappen en ze vinden het heerlijk! Vooral de stroopwafels en de appelflappen zijn erg populair!

Ik geloof dat ik nu wel weer ff genoeg verteld heb! Ik hou jullie op de hoogte en leuk dat jullie mijn verslag willen lezen! En vergeet het kaartje niet hahahahah! Dikke kus voor iedereeen! XXXXX

  • 29 Augustus 2015 - 12:01

    Nel Van Loon:

    Heeeeej nicht, wat een verhaal weer zeg, niet zo leuk en wel leuk, toppue dat het weer beter met je gast.
    Super leuk verslag heb je weer gemaakt.
    Hier alles goed hoor, niks bijzonders te vertellen.
    Nou lieve nicht, geniet nog maar lekker en we zien, lezen, later wel van je plannen, spannend.
    Hele dikke knuf van ons hier uit Hoofddorp

  • 29 Augustus 2015 - 21:47

    Patricia Faas:

    Hoi Ilse,

    Leuk verslag, een heleboel wist ik al. Maar leuk om te lezen. En lekker belangrijk waar de punten en komma's staan als we maar snappen wat je bedoelt toch.
    Lijkt mij ook niet echt fijn als je iets hebt aan je lijf en je moet het in Australie oplossen.
    Gelukkig gaat dat de goede kant op.
    Geniet nog lekker en zet em op met die kido's.

    groeten Berry en Patricia

  • 30 Augustus 2015 - 13:48

    Papa En Mama:

    Ja joh, dat perfect Nederlands is héél belangrijk, je krijgt daar zelfs nog een kick van.
    Je zou verwachten overladen te worden met kaarten, wel zo leuk!?
    Straks komt DHL met een speciale postzak voor jou, je zult het zien.
    Wat verrassend dat je weer wat in petto heb, leuk om te weten, gelukkig zijn wij al op de hoogte.
    En wij laten óók niets los, des te groter is de verrassing.
    Wij zijn blij dat je desondanks de misère je er erg positief onder blijft en er een leuk vooruitzicht is, nee we zeggen niet wat, dat mag je zelf doen!!
    De tijd is voorbij gevlogen zullen we maar zeggen, maar de dag dat je vertrok staat nog vers in het geheugen. Nog vijf weken, tjonge wat gaat dat hard!
    Wij wensen je natuurlijk het allerbeste toe en geen kinderen meer redden hè (grapje).

    Gr pap en mam

  • 31 Augustus 2015 - 16:42

    Marianne Bokhorst:

    Hoi Ilse,

    Wat een verhaal weer. Ik zat mij vorige week toevallig af te vragen hoe het met je rug zou gaan. Geen prettige ervaring zo te lezen. Gelukkig dat het nu beter met je gaat en dat het enthousiasme nog steeds uit je verhalen spat. Heel veel succes met je nieuwe plannen, ik hoop dat alles doorgaat en je nog veel meer van de wereld zal zien.
    lieve groeten, ook van Leen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Falls Creek

Ilse

Actief sinds 08 Juni 2015
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 4509

Voorgaande reizen:

08 Juni 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: