Roadtrip, fruit plukken en mijn nieuwe avontuur - Reisverslag uit Loxton, Australië van Ilse Bokhorst - WaarBenJij.nu Roadtrip, fruit plukken en mijn nieuwe avontuur - Reisverslag uit Loxton, Australië van Ilse Bokhorst - WaarBenJij.nu

Roadtrip, fruit plukken en mijn nieuwe avontuur

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

04 November 2015 | Australië, Loxton

Halloootjes lieve mensen,

Hier ben ik weer met nieuwe avonturen te vertellen!! Dus pak wat te drinken en ga er goed voor zitten haha want dit verhaal word lang! :D
Wat gaat de tijd snel zeg niet normaal het is alweer november, gek om te bedenken dat ik nu eigenlijk in Dubai zou zitten als ik geen andere plannen had gemaakt, haha Dubai gaat nog steeds door maar dan pas in juni jaja je leest het goed juni 2016! hahah

Ik ben eind september vertrokken uit Falls Creek en oh wat had ik het nodig, ik heb een onwijs leuke tijd gehad maar aan het eind van het seizoen als iedereen naar huis gaat ben je er toch ook wel een beetje klaar mee. Ik ben met Britt ( mijn kamergenootje ) en haar vriend Nico wezen Roadtrippen door de Great Ocean Road. Geweldig! Ontzettend mooi en erg leuk om te doen! De eerste paar dagen hebben we wat tijd doorgebracht bij de bazin van Nico en in Port Arlington waar Britt woont. Nico kwam met het idee dat het wel leuk zou zijn om te gaan kamperen in de great ocean road, dus daar gingen we auto helemaal volgepropt en opweg. De eerste dag kwamen we er achter dat alle kampeer plekken die niet zo duur zijn allemaal gesloten waren dus gelukkig had Nico een vriendin waar we terecht konden voor een nachtje. De 2 dagen daarna hebben we wel op campings geslapen. We hebben erg mooie stranden gezien en de natuur is prachtig, echt de moeite waard om heen te gaan! Natuurlijk heb ik ook Kangaroo's en Koala's gezien van dichtbij ook hartstikke leuk. En natuurlijk ook de 12 apostelen waarvan er nu nog maar 5 of 6 van over zijn maar wel erg mooi toen wij er waren was het hartstikke druk dus dat was een beetje jammer dat je niet op je gemak even lekker kon rondkijken. De tweede dag hebben we gekampeerd in Apollo Bay een erg mooi toeristisch dorpje. De derde dag hebben we gekampeerd in een plaatsje genaamd Forest nou daar wil je nog niet dood gevonden worden haha we hadden daar een bar gevonden en die avond hadden ze karoake avond dus we hebben erg gelachen met de "locals".
Na de derde dag kamperen zijn we terug gereden naar Melbourne waar we een week bij de broer van Nico mochten verblijven. Britt en ik zijn vooral lekker toeristische dingen wezen doen, Sealife, Skydeck, Victorian market en lekker door de stad rond gelopen.
Na die week was het voor mij toch wel tijd om ergens anders heen te gaan ik vind Britt en Nico erg aardig maar het zijn niet echt mijn soort mensen. Britt is erg aardig maar ontzettend verliefd op Nico terwijl hij eigenlijk niks anders doet dan de hele dag tv kijken met bier in zijn hand. dusja je begrijpt wel dat ik daar wel genoeg van had ;-) als hun gelukkig zijn prima maar niet voor mij:P
Gelukkig waren Charlie en Nikki( een stel die ik ook heb leren kennen in Falls ) in Melbourne en hadden ze een plekje voor mij vrij in hun auto op weg naar Adelaide dus daar was ik hartstikke blij mee.
Het is rond de 8/9 uur rijden naar Adelaide. Het is zo bizar dat je het ene moment in de stad bent en het andere moment op een weg rijd met helemaal niks om je heen.
Adelaide is heel anders dan Melbourne een kleinere stad maar wel leuk!
Ik mocht bij Nikki en Charlie in huis wonen met Nikki haar ouders hartstikke gezellig en wow wat een huis zeg!! Hun komen allemaal uit Schotland en wonen nu 7 jaar in Adelaide. Hele leuke vriendelijke mensen waar ik mij erg thuis voelde. Ik had daar lekker mijn eigen kamer en dat had ik in Melbourne niet daar sliepen we met ze 3e in de tv kamer, 2 banken en meer niet:P dus ik was erg blij met mijn privacy en eigen opgeruimde kamer.
De vader van Nikki David is politie agent en moeders Elain is tandartsassistente. Hun hebben een enorm mooi groot huis ( wat hier in Australië eigenlijk heel normaal is een groot huis) we hebben de eerste week elke avond film gekeken we hebben een marathon van de fast and furious gehouden haha hun hebben daar een hele goede tv voor met een geweldig sound systeem! Het was erg fijn om in een huis te wonen waar iedereen gewoon een normaal leven lijdt.
Ik ben daar ook naar de Fysio geweest voor controles, om te kijken hoe het nu met mij gaat. Ik heb in mijn onderrug een zij wervel die erg gespannen is en die spanning trekt door naar mijn onderrug en mijn heupen, daarvoor heb ik oefeningen gekregen en als ik die dagelijks blijf doen komt het helemaal goed, het is niet ernstig maar als ik moet wel mijn oefeningen blijven doen:D Ik ben blij dat hij mij nu eindelijk een duidelijk antwoord heeft kunnen geven wat het is en waar het vandaan komt.

We zijn naar Cleland geweest een soort dierentuin waar bijna alle dieren los rond lopen en waar je kangaroo's kan voeren (OMGGGG) dat is zooo ontzettend leuk!!! hahaha je kan ze aanraken,aaien, voeren, naast ze gaan liggen en ze doen niks haha! zo leuk! ik voelde me natuurlijk net een klein kind met al die Skippies om mij heen! En wat ik ook gedaan heb is een Koala geaaid!!! (AAHHHH) hahaha ze zijn erg zacht en super schattig ( tot dat je hun nagels zien ) echt leuk! je kon kiezen om een koala te aaien, gratis, of een koala vast te houden voor $30 dus dat vond ik een beetje te gek.. maar zo zacht als ze eruit zien zijn ze ook echt! haha de koala die ik mocht aaien heette Brownie een meisje van 4 jaar oud! echt te leuk!
Nikki heeft een Koala in haar tuin! In een grote boom woont de koala Kenny/Chloe/lola haha we weten namelijk niet precies of het een meisje of jongen is :P hahah Dus die dag was ik zo blij als een kind!

We zijn naar Mount Lofty geweest, de hoogste berg in Adelaide een erg mooi uitzicht over Adelaide en omgeving. In de buurt van Mount Lofty is een klein duits dorpje met allerlei producten uit Europa, leuk knus dorpje waar ik lekker een Radler heb gedronken en Nederlandse drop heb gekocht!! ( Jammiee) Schoolkrijtjes, Visjes en dubbelzoute dropjes jamjam! Oohh en je kan hier trouwens in een winkel ( Coles ) Hagelslag kopen en stroopwafels en meer nlse producten dus je begrijpt natuurlijk wel dat ik af en toe lekker een boterham met hagelslag eet! haha

We zijn met de familie van Nikki naar Wineries geweest dat is leuk joh ga je naar een gebied krijg je een kaart met alle wijnbrouwerijen erop en dan mag je gratis hun wijn proeven, oftewel smiddags om een uurtje of 4/5 ben je lekker teut van de verschillende wijnen die je geproefd hebt!
We zijn ook 2 x naar het strand geweest want sinds ik uit Falls Creek weg ben is het ontzettend warm geweest minimaal 20 max 35 graden heerlijk dus! en jullie lekker met jullie winterjas hahah! leuk verschil:P
We hadden de Kajak meegenomen naar het strand want het water is zo helder dat je van alles ziet zwemmen.. Nou daar ging ik dan in mijn eentje in zo'n Kajak... Held op sokken want ik vind dat maar niks dat je in zo'n ding zit en je naar beneden kan kijken en je alles kan zien.. bbrr maar ik heb het toch gedaan en ik heb een dolfijn gezien!!! het was op ongeveer 3/4 meter afstand en dat was toch best wel een beetje griezelig als je opeens zo'n vin boven water ziet komen.. De 2e x op het strand zijn Nikki en ik samen in het 1 persoons kajak geweest haha wat natuurlijk de eerste keer niet goed ging dus kopje onder haha! We hebben 2 grote Mantaroggen gezien( ik heb het vertaald haha ) maar die beesten zijn echt groot!

Afgelopen vrijdag heb ik 2 nachtjes bij Sean geslapen ( een snowboarder ook uit Falls ) omdat de oma van Nikki langs komt en ze maar 1 logeerkamer hebben. Zaterdag de avond voor mijn verjaardag zijn we uiteten geweest en hebben we lekker wat drankjes gedronken op mijn verjaardag. Op mijn verjaardag zelf heb ik niks bijzonders gedaan omdat ik met de bus naar Loxton ben gereden, ongeveer 3 uur van Adelaide vandaan om daar te gaan werken.

Ik heb besloten dat ik graag mijn 2e visum wil hebben zodat ik de optie heb dat als ik terug wil naar Australië om te werken dat ik dat kan. Dat houdt in dat ik 88 dagen/ 3 maanden moet werken in: een boerderij, fruit plukken, in een mijn gaan werken, gaan vissen of iets anders. Niet het optimale werk lijkt mij maargoed.. Dus ik heb lang gezocht naar werk wat niet altijd even makkelijk is wat de Australiers zijn nogal makkelijk met het niet beantwoorden van je mail.. maargoed nu zit ik dus in Loxton omdat een man mij werk beloofd heeft.. Ik ben fruitplukker ( haha) de eerste 2 dagen had ik vrijwel geen of weinig contact met die man wat ik een beetje verdacht vond( en nog steeds wel haha) maar ondertussen is het toch allemaal gelukt. Ik zou eigenlijk vandaag beginnen maar het heeft te veel geregend vannacht dus het was te nat om te werken. Ik ga sinaasappels plukken. Ik heb hier een eigen vakantie huisje waar ik erg blij mee ben want er is ook wel een hostel waar ik te recht kon maar die had zulke slechte recensies( vies, beestjes overal, onaardige mensen, mensen die je niet betalen enz) dus ik dacht dat ga ik natuurlijk niet doen. Dus nu heb ik lekker een huisje voor mij zelf, de dame die dit verhuurd is erg vriendelijk en wilde mij meteen het huisje aanbieden en zei idd dat de recensies waar zijn van het hostel. Toen ik aankwam s'avonds had ze melk,brood,sap,fruit en ontbijt voor mij klaargelegd zodat ik de eerste ochtend door zou komen. Wat ik erg vriendelijk vind dus ik ben blij dat ik in contact ben gekomen met die mevrouw.
Ondertussen terwijl ik dit allemaal typ komt het met bakken uit de hemel niet normaal, regen onweer hagel!

Zoals ik jullie heb beloofd zou ik jullie op de hoogte houden van mijn nieuwe avontuur. Veel mensen weten het nu al wel omdat ik het op Facebook heb gezet maar voor de mensen die het nog niet weten, de reden dat ik nog niet naar huis kom is omdat ik begin december naar Japan ga!! Ik ben uitgenodigd om in Myoko skiles te gaan geven met veel collega's uit Falls Creek. Tjaa en daar kon ik natuurlijk geen nee opzeggen want ze nemen niet heel veel mensen aan dus ik vond het erg leuk dat ze mij uitnodigden. Ik heb allerlei brieven geschreven, mijn cv in het Engels vertaald en recensies gehad van de de skischool in Fiss en uit Falls Creek. Dat allemaal voor mijn gesponsorde visum want ik kan geen working holiday visum krijgen als Nederlander voor Japan. Ondertussen ben ik nog aan het wachten op mijn visum maar het ziet er goed uit dat ik er 1 krijg, er gaat ongelofelijk veel tijd in zitten voordat de Japanse overheid besluit of ik een visum krijg.
Ik ben ontzettend benieuwd wat mij te wachten staat ik heb allerlei informatie gehad en ontzettend veel verhalen gehoord van o.a. Nikki en Charlie want die gaan er ook heen.
Het seizoen is van midden december t/m midden maart. Dan ben ik van plan om 1 of 2 weken door Japan te reizen, Tokyo, Nagano en Kioto en dan ga ik weer terug naar Australië om mijn 88 dagen af te maken.
Daar heb ik tijd voor in de maand April en Mei en daar heb ik genoeg aan omdat ik nu de eerste maand al ga doen.
3 juni ga ik dan (eindelijk) haha weer richting Nederland met een tussen stop in Dubai voor een week en dan 10 juni kom ik smiddags aan op Schiphol.
Zo ik heb ik dus nog ontzettend veel te doen en te zien in de komende 7 maanden wat vrij lang klinkt maar het voelt alsof ik tijd te kort kom. Daarom wil ik graag een 2e visum aanvragen zodat ik altijd nog terug kan om meer te zien want wat is dit land ontzettend groot!

Ik heb de afgelopen maand ontzettend veel gezien en gedaan en ik zal jullie op de hoogte houden over mijn baantje als fruitplukker, mijn visum en natuurlijk Japan.

Liefs en tot snel!! xxxxxxxxxx

  • 04 November 2015 - 11:50

    Nel:

    Zooooo lieve nicht, wat een verhaal, klinkt superrrrr allemaal, erug leuk hoor meid.
    Sinaasappels plukken is best leuk om te doen en heel belangrijk nu voor je lijkt me.
    Nou lieve nicht, heeeeel veel pluk plezier en succes met alles.
    Heel veel dikke knufs van ons allemaal.
    Liefs van tante

  • 04 November 2015 - 11:51

    Inge Schonewille:

    Jeetje Ilsje wat een avonturen beleef je daar, erg leuk om te lezen, wie had dat nou ooit verwacht dat je zo'n beetje de hele wereld rond zou reizen. Succes met alles en veel liefs Inge xxx <3

  • 04 November 2015 - 12:48

    Marianne:

    Nou, ik ben er even voor gaan zitten hoor en dat was niet verkeerd. Wat goed om al jouw avonturen te lezen. Je geniet volop, het spat ervan af. Ik krijg gewoon zin om je een bezoekje te brengen en in het echt te zien wat er allemaal op je pad komt. Dat gaat helaas niet, maar als ik je verhaal lees, dan zie ik toch heel veel voor mij en beleef het met je mee. Dank je wel. Goede reis verder en wie weet tot juni. groetjes, Marianne Bokhorst

  • 04 November 2015 - 16:12

    Arie:

    Ja, wij wisten het al vanaf het allereerste begin natuurlijk, dat je zou doorreizen naar Japan, Myoko om daar skiles te gaan geven.
    We hopen dat je daar wat meer geluk treft dan wat is gepasseerd in Falls Creek. Dat is gelukkig weer verleden tijd en heb je een paar leuke ervaringen opgedaan. Tijdens je vrije tijd lekker ontspannen en het vrije water opgezocht, ja dat is genieten zo'n flipper naast je.
    En die Mantra's? Je bent gelukkig wat voorzichtiger geweest dan Steve Erwin toen. Jij kan het nog na vertellen haha.
    Wat mij opgevallen is dat je daar gewoon nog op goed vertrouwen mag komen inwonen of gehuisvest wordt, héél bijzonder. En dat de mensen daar ook nog eens niets voor willen hebben, maakt het héél, uitzonderlijk waar maak je dat nog méé! Ze hoeven je niet eens te zien blijkbaar ze houden je gewoon aan je woord en zo is het, punt.
    Dat is in lang vervlogen tijden hier ook ooit geweest, jammer waar is die tijd gebleven?
    Tja zoals het er nu naar uit ziet is het nog ff wachten met dat sinaasappels plukken vanwege het slechte weer, pluk de dag.
    Fijn dat je ondertussen weer niet stil heb gezeten en dat je straks in een restaurant mee kan proefdraaien, ben je ook niet afhankelijk van het weer. Je hebt er alleen niets aan wat betreft het verloop van je volgende visum, maar ja, beter iets dan niets.
    Grappig vind ik ook dat je nogal makkelijk met die dieren omgaat je had zeker stiekem wat hagelslag meegenomen, haha.
    Nou nog maar een maand en je bent in al weer in Japan, tjonge wat voor een bijzondere mensen zul je daar nou weer gaan ontmoeten? Ik vind het helemaal leuk kuike.

    Succes, en blijf je verstand volgen dan kom je er ook!!
    Groeten, pap
    Je moeder heeft t nog niet gelezen, die reageert misschien ook nog wel later.

  • 04 November 2015 - 22:17

    Patricia :

    hoi hoi Ilse, leuk verhaal weer hoor. Geniet maar lekker van je avontuur.

    groeten Patricia

  • 05 November 2015 - 08:11

    Rowan De Liefde:

    Meid, wat een heerlijk verhaal! Wat een mooie dingen gezien en gedaan! Oprecht jaloers als in het zo mag lezen! Ik hoop dat je visum door komt voor Japan! Zal een te gekke kans zijn! Ik ben zelf nu aan het wachten op m'n visum. Indien binnen, ga ik direct boeken! Zin om gezellig met je te borrelen in Australië meid! Heel veel plezier nog, en houd ons op de hoogte!

  • 05 November 2015 - 18:49

    Wil Van Holsteijn:

    Hoi Ilse, wat een ontzettend leuk verslag. Je maakt daar wel heel veel mee zeg. Gaaf om zoveel daar te kunnen zien en dan ook nog naar Japan. Veel plezier daar!!!
    Groetjes Wil

  • 05 November 2015 - 21:24

    Lia Bol :

    Weer een geweldig avontuur. Je hebt later veel te vertellen.

  • 07 November 2015 - 17:01

    Willem Marry En Roy:

    mooi verhaal veel gebeurd en nog veel plezier de komende tijd
    groeten.

  • 15 November 2015 - 17:09

    Suze:

    hoi, Ilse ,dat is genieten daar zo te merken, je maakt echt veel mee, groetjes.

  • 21 November 2015 - 16:15

    Bally:

    Hai Ilse,
    Ik ben er nu pas aan toe gekomen, om je verslag te lezen. Wat schrijf je leuk. Bepaalde dingen zie ik zo voor me. Geweldig dat je naar Japan gaat. Dat is zo Anders dan onze cultuur. Ik ben benieuwd hoe je dat gaat ervaren. Geniet er maart heerlijk van, je leert er van, en alles wat je leert, is ergens goed voor..
    Groetjes Bally.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Loxton

Ilse

Actief sinds 08 Juni 2015
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 4510

Voorgaande reizen:

08 Juni 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: